Meta Açıklama Nedir?
Meta Açıklama nedir ve nasıl optimize edilir? Meta açıklama, bir web sayfasının HTML kodunda açıklama sağlayan bir öğedir. Bir web sitesinin ziyaretçileri onu doğrudan göremese de, Google gibi arama motorları onu arama sonuçlarında bir web sayfasını görüntülemek için kullanır.
Ekim 23, 2022 00:10"Ad" öğesi, (meta açıklama) Google gibi arama motorlarına HTML kodunun hangi öğesinin belirtildiğini söyler. "İçerik" özniteliği daha sonra bu öğenin içeriğini, bu durumda meta-açıklamanın tam ifadesini tanımlar. Arama sonuçlarında sayfa içeriğinin kısa bir açıklamasını vererek web siteniz için farkındalık yaratabilir ve kullanıcıları siteyi ziyaret etmeye teşvik edebilirsiniz. Meta açıklamanızı optimize etmek, web sitenizin arama sonuçlarında reklamını yapmanızı sağlar. Bu yüzden meta açıklamalarınızı dikkatli seçmelisiniz.
Meta açıklama bir meta etiket olduğundan, bir HTML belgesinin baş bölümünde böyle görünür.
<head> <meta name="description" content="Web bağlantı dizini, yerel veya sektörel bir site incelemesi oluşturmanıza olanak tanır. Web sitesi bağlantılarını ücretsiz kaydedin."> </head> |
Meta açıklamaların olumlu etkileri
Arama motoru optimizasyonunun (SEO) ilk günlerinde, meta açıklamaya dahil edilen anahtar kelimeler, Google gibi arama motorları için önemli bir sıralama faktörüydü.
Ancak bu, giderek daha fazla web sitesi sahibinin meta açıklamalarını anahtar kelimelerle ("anahtar kelime doldurma") doldurmasına neden oldu. Bu meta açıklamalar, kullanıcılara sayfa içeriğinin yararlı bir açıklamasını sağlamadı ve bu nedenle herhangi bir değer katmadı. Bu nedenle Google, 2009'da meta açıklamaların artık bir web sitesinin sıralamasını etkilememesi gerektiğine karar verdi.
Ancak, arama sonuçlarında sayfanızın tıklama oranı (TO) üzerinde önemli bir etkiye sahip olduklarından, meta açıklamalarınızı optimize etmek SEO ve çevrimiçi pazarlamada önemli bir görevdir. TO, belirli bir arama sorgusu için sayfa görüntülemeleri ile o sayfadaki gerçek tıklamalar arasındaki orandır. Kullanıcıları tıklamaya teşvik eden uygun ve çekici bir meta açıklama ile sayfanız alt sıralarda olsa bile TO'nuzu önemli ölçüde artırabilirsiniz. Bunun, Google'ın web sayfanızı nasıl değerlendirdiği üzerinde de olumlu bir etkisi vardır.
Google, sık tıklanan ve kullanıcılara çok zaman ayıran bir sayfayı çok daha alakalı olarak kabul eder. Bu nedenle, iyi bir meta açıklama, bir web sayfasının Google'daki sıralamasını dolaylı olarak iyileştirebilir ve bu nedenle arama motoru optimizasyonu (SEO) ile de ilgilidir.
Meta açıklamanızı nasıl optimize edebilirsiniz?
Web sitenizin SERP'lerde tıklanma oranını artırmak için meta açıklamanızı dikkatli seçmelisiniz. En önemlisi, sayfa içeriğinin kısa ve anlaşılır bir açıklamasını sağlamalıdır. Meta açıklamanızdaki anahtar kelimeler sıralamalarınızı ve SEO'nuzu etkilemese bile, kullanıcıların aradığı terimler Google'daki sonuç snippet'lerinde vurgulandığından, en önemlileri yine de dahil edilmelidir. En önemli anahtar kelimeleri içeren bir meta açıklama bu nedenle yüksek düzeyde dikkat çekebilir. Bununla birlikte, anahtar kelimeler anlamlı bir cümle içinde kullanılmalı ve açıklamanıza tutarsız bir şekilde doldurulmamalıdır.
Meta açıklamanız bir harekete geçirici mesaj içeriyorsa (satın alın, okuyun, karşılaştırın, indirin vb.), TO'nuzu artırabilir ve böylece kullanıcıları sayfanızı ziyaret etmeye teşvik edebilirsiniz. Örneğin, bir çevrimiçi mağazanız varsa, "Şimdi sipariş verin!" Bu tür mesajlar kullanıcıların dikkatini çekmede etkili olabilir. SEO pazarlama için meta açıklamalarınızı optimize ederken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli noktalar.
- Sayfa içeriğinin kısa ve net bir açıklamasını sağlayın.
- Anahtar kelimeleri anlamlı bir cümleye entegre edin.
- Harekete geçirici mesaj ekleyin.
- Gerekirse özel karakterler kullanın.
- Her sayfa için benzersiz bir meta açıklama oluşturun.
- 160 karakter uzunluğunu aşmayın. (Tavsiye edilen 150 karakter)
Meta açıklama nasıl olmalıdır?
İyi bir meta açıklama benzersiz olmalı, kullanıcılara tam olarak bir sayfanın ne hakkında olduğunu söylemeli ve ideal olarak bir harekete geçirici mesaj içermelidir.